top of page

עוגת ביסקוויטים שוקולד שוקולד


אני והסבתא אפינו בצוותא, זה המשפט שזמזמתי לעצמי בזמן שהכנתי את עוגת הביסקוויטים הזו. סבתא שלי הייתה מכינה את עוגת הגבינה הכי טעימה בעיניי בעולם, אבל בתור ילדה מעולם לא התעניינתי במטבח (מלבד לאכול את מה שהכינו).

בשנים האחרונות יש המון ילדים מבשלים ואופים שלא מביישים את היכולות של המבוגרים. החשיפה לכל תוכניות הבישול, סרטי היו טיוב של מאכלים וקינוחים, ומתכונים בכל הרמות ברחבי הרשת בבלוגים שונים ומוצלחים, הביאו לכך שהילדים שולטים גם במטבח. לי זה כיף אדיר לארח צעירים בסדנאות אפייה, ויותר מהכל לאפות עם האחיינית המדהימה שלי.

אמא שלי שהיא סבתא בעצמה ובשלנית ואפיינית בחסד, מכינה עם האחיינית שלי בחנוכה תמיד סופגניות, ועכשיו כשהיא מבלה לא מעט עם הנכדים בחופש הגדול, העוגה הזו יכולה להיות מושלמת להכין ביחד עם האחיינית שלי.


עוגת גבינה ביסקוויטים היא עוגה קלאסית בישראל, בעמק יזרעאל יש כאלו המכנים אותה עוגת כפית, כי למה להשקיע בחיתוך יפה אם אפשר לא להפסיק לאכול אותה עם כפית?.

בילדותי היו מכינים את העוגה הזו תמיד בתבנית מרובעת, אך היום יש כל כך הרבה צורות שונות להכין אותה, משולש, בתבנית עגולה ובכוסות אישיות. הטעם היה ונשאר מעדן.

הידעתם?

יש תיעודים היסטוריים שעוגת הגבינה הומצאה ביוון. בארה״ב עוגת הגבינה המפורסמת היא הניו יורק צ׳יזקייק, האיטלקים מפורסמים בטירמיסו ויש ויכוח שלעולם לא תתקבל עליו תשובה, איזו עוגת גבינה טעימה יותר, קרה או אפויה.

אז מה יש לנו פה?

עוגת ביסקוויטים מעט שונה בהכנה שלה מהמקור, אך עדיין שומרת על הטעם הקלאסי המנצח. ביסקוויטים שוקולד טבולים בחלב, עם קרם גבינה קטיפתי של גבינה לבנה וגבינת שמנת עם אינסטנט פודינג וניל, ושמנת מתוקה עם מעט סוכר על מנת לשמור על מתיקות מאוזנת, ולציפוי גנאש שוקולד מבריק.

מה צריך?

תבנית מרובעת

לעוגת הביסקוויטים

250 גרם ביסקוויטים בטעם שוקולד (השתמשתי בפתי בר)

כוס חלב

250 גרם גבינה לבנה 5%

225 גרם גבינת שמנת בטעם טבעי (לפחות 25% שומן)

1 חבילת אינסטנט פודינג בטעם וניל (80 גרם)

500 מ״ל שמנת מתוקה (2 חפיסות)

4 כפות סוכר

לציפוי

100 מ״ל שמנת

100 גרם שוקולד מריר

איך מכינים?

בקערה גדולה מניחים את שני סוגי הגבינה עם אינטסנט פודינג וטורפים היטב עד קבלת קרם חלק.

במיקסר מקציפים את שתי חפיסות השמנת המתוקה עם הסוכר במהירות איטית ומגבירים בהדרגה, עד לקבלת קרם קצפת יציב.

מעבירים את קרם הקצפת לקערת הגבינות ומאחדים ביחד לקרם חלק ואחיד.

בקערה מניחים כוס חלב וטובלים ביסקוויטים אחד אחד ומסדרים בתבנית המרובעת עד שמתקבלת תחתית מכוסה בביסקוויטים.

מניחים מחצית מקרם הגבינה על הביסקוויטים ומיישרים. ממשיכים לטבול ביסקוויטים ומניחים מעל קרם הגבינה עד שמכסים את כולו.

מניחים את שארית קרם הגבינה על הביסקוויטים ומיישרים.

מכינים את הציפוי, בקערה במיקרוגל או בסיר קטן מניחים שמנת מתוקה ושוקולד מריר ומביאים לרתיחה. טורפים היטב עד שמתקבל קרם חלק ומבריק, ושופכים על העוגה עד שכל קרם הגבינה מכוסו כולו בציפוי השוקולד.

מכסים את התבנית בניילון נצמד ומעבירים לקירור והתייצבות לשעה ושומרים בקירור.

צילום: רוני אלני ברזק



נוספו לאחרונה
bottom of page